#3 Chiang Mai – Pai / Don't worry be happy - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu #3 Chiang Mai – Pai / Don't worry be happy - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

#3 Chiang Mai – Pai / Don't worry be happy

Blijf op de hoogte en volg Shirley

23 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Daar zijn we weer! Wederom in Chiang Mai maar met een halve wereldreis die ik er al op heb zitten. De eerste week Chiang Mai was super! De jungletocht die ik had geboekt was erg pittig. We begonnen bij een orchideeëntuin wat niet zoveel voorstelde alhoewel de orchideeën zelf wel erg mooi waren. Met een groep van 5 spanjaarden, 5 fransen en 2 amerikanen de reis voortgezet om aan onze tocht van 5 uur lopen door de bergen te beginnen. 40% bergopwaarts, 40% bergafwaarts en 20% gewoon recht lopende stukken. Het tempo werd er goed ingehouden om voor donker bij het dorpje aan te komen waar we zouden overnachten. Onderweg 3 keer uitgegleden, mn been open gehaald en grote vieze spinnen gezien. Met een rode bezweette kop en een hartslag boven de 120 kwamen we dan uiteindelijk aan bij onze bamboohut op palen. Na een primitieve douche en het uitslaan van mijn slaapzakje onder een muskietennet even met de biggetjes en kitten gespeeld die er rond liepen. Na het eten nog even met zijn alleen een kaart spelletje gedaan en om 21.00 lag iedereen op bed helemaal gesloopt! Volgende dag druk programma! Olifant gebadderd, ziplinen over de rivier en olifanten heen (helaas binnen 8sec al weer over), wederom bambooraften en nog wezen wild water raften. Dit was wel erg gaaf aangezien de rivier op sommige stukken echt wild is! Vooral met de regen en onweer die wij er bij hadden :) Helaas verder geen apen of slangen gezien maar het uitzicht dat je hebt als je door de bergen loopt is onbetaalbaar!

Terug in Chiang Mai stad even bijgekomen, beetje zwemmen in het zwembad, marktjes struinen en uitgaan. Omdat iedereen het over het plaatsje Pai had en ook een vriend van mij dit aanbevolen had een minibus geboekt naar Pai. Een klein stadje waar er allemaal hippies wonen. Bijna iedereen is er de hele dag door stoned, draagt dreadlocks of heeft lang haar (heb het over mannen natuurlijk) en luistert naar Bob Marley. In elke zin die ze zeggen zit dan ook wel het woord HAPPY. Iedereen is vrolijk en het landschap er omheen is prachtig. Midden in de bergen met wat rijstvelden en watervallen die je makkelijk met de scooter kan bereiken. Geweldig dus!
2 kleine daagjes een beetje grieperig geweest maar alles beter dan kotsen of diarree :) 2 daagjes dus in een hangmat gelegen en tot nu toe nog steeds verkouden en pijn in mn strot maar met otrivin voor kids en keel pastilles overleven we dit ook wel weer.

Omdat ik perse de longneck mensjes wilde zien een minibusje geboekt naar Mae Hong Son wat nog noordelijker ligt op een paar kilometer van de grens vandaan. Een spaans meisje wat ik heb leren kennen in Pai ging met me mee wat maar goed was aangezien we op 4 andere na de enige toeristen waren. Een klein stadje met een meer omringd door tempels en marktjes. Wederom een scooter gehuurd om de longneck village te bezoeken. Een kleine tegenvaller aangezien alles op toeristen is gebaseerd maar wel bizar om te zien dat al die mensen ringen om hun nek hebben zitten. Kan niet gezond zijn om zo'n lange nek te hebben! Onderweg een boordje met waterval gezien dus daar ook maar een kijkje wezen nemen. We waren de enige en was nog een best mooie waterval ook!
In de avond nog even een kijkje genomen in de grote tempel die aan het meer ligt. Hier een monnik tegen gekomen die tegen ons aan begon te praten in gebrekkig engels en ons rond wilde leiden door de tempel. Moet je voorstellen een oudere monnik in oranje gewaad met 1 tand nog in zijn mond die de hele tijd lacht waardoor die ene tand net elke keer uit zijn mond steekt. Te hilarisch! Alle gongs hadden een bordje “don't touch” maar hij wilde dat we er 3 keer op gingen slaan voor goed geluk. Ook nog een thaise ballon opgelaten met 2 monniken wat best een mooie ervaring is.
Nog even over de avond markt gelopen waar er vooral eten wordt verkocht. Zo ook gefrituurde krekels! Ik kon het niet laten om er 1 te nemen aangezien ik met mn grote bek had gezegd dat ik wel even gefrituurde insecten zou gaan eten in Azie. Belofte maakt schuld dus half gillend en met trillende handjes zo'n beest in mn mond gestopt. Knapperig en zout. Het idee dat je op een insect zit te kauwen is alleen te ranzig voor woorden! Toen maar ook even een vanille/choco pancake gekocht om de krekel weg te spoelen :)

Van Mae Hong Son terug naar Pai terug naar Chiang Mai waar ik weer 3 daagjes blijf om de was te doen, beetje feesten en wat zwemmen voor ik morgen naar Chiang Rai ga. Ik ben benieuwd wat ik daar tegen kom! Verder is de planning om na Chiang Rai via de rivier richting Laos te gaan waar ik goede verhalen over heb gehoord!

Ik houd jullie op de hoogte en voor alle foto's bij dit verslag verwijs ik jullie wederom naar facebook :)

Liefs -x-
Shirley

  • 23 Oktober 2012 - 15:54

    Roos :

    Lieve Shir,

    Wat heerlijk om jouw verhalen te lezen.
    'Een paradijs!' Dat is wat er door mijn hoofd spookt als ik weer eens verdwaal in je verhalen die je schrijft en/of op facebook post.
    Je schrijft leuk en blijf dat vooral doen, dat verzacht mijn harde studeren een beetje... Al zie ik zo nu en dan even groen van jaloezie ;-)

    Ik mis je lieve vriendin.
    Snel even Skypen!

    xxx

  • 24 Oktober 2012 - 09:18

    Roxy:

    Lieverd,

    Klinkt allemaal heel erg leuk en spannend !! Leuk ook om zo bij
    te houden hoe jij het daar heb!

    Toen ik het over de spinnen las weet ik al genoeg
    Haha wat een drama! Eerder gezegd 'wat erruggg'

    Nou schat,
    Heel veel plezier !!! Geniet ervan
    Kus Roxy

  • 24 Oktober 2012 - 18:01

    Opa+oma:

    lieve Shirley
    wat genieten we van jou verhalen
    weleven met je mee
    en hoe je dat vertelt
    over die krekel
    hoe je die op eet knap hoor???? geniet maar maar de foto's zijn prachtig
    ik zit nu ook op facebook
    een dikkevan opa_oma

  • 26 Oktober 2012 - 19:16

    Shirley Klootwijk:

    Lieve Roos!
    Leuk om te horen dat je zo van n verhalen geniet! Soms ben ik ook wat jalors op mezelf om eerlijk te zijn haha. Hoop dat de studie nit al te zwaar is en je t ook niet al te druk hebt! Zeker dat we aankomende week gaan skypen. Moet alleen even kijken welke dag maar laat ik je zo snel mogelijk weten!
    Rustig aan he mop en groetjes aan Leon!

    Rox!! poesz! wahha heerlijk om alleen de 2 woorden "wat errug" te lezen. Niemand kent dat hier dus lig weer helemaal gevouwen!! De spinnen zijn hier nog geen eens zo erg maar die vieze grote lelijke vieze sprinkhanen kan ik niet uitstaan! Zeker errug!!! Hoe is het met t lidmaatschappij bij gall en gall?! :p
    Groetjes aan die andere 2 galbakken!
    dikke kus!


  • 26 Oktober 2012 - 19:17

    Shirley Klootwijk:

    lidmaatschappij moet lidmaatschap zijn..tis al laat hier ;)

  • 26 Oktober 2012 - 19:17

    Shirley Klootwijk:

    lidmaatschappij moet lidmaatschap zijn..tis al laat hier ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

EXPLORE. DREAM. DISCOVER.

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 9053

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 17 Januari 2014

Zuidoost-Azië 2.0

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: