# 9 Koh Phangan – Koh Tao / It's time for Africa - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu # 9 Koh Phangan – Koh Tao / It's time for Africa - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

# 9 Koh Phangan – Koh Tao / It's time for Africa

Blijf op de hoogte en volg Shirley

06 Februari 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Koh Phangan!!! Het eiland waar ik sinds het begin van mijn reis naar heb uitgekeken. Bekend om zijn fullmoon party die elke maand plaats vind en waar duizenden mensen op af komen. Deze kerst en oud en nieuw geen vrienden en familie om me heen dus mezelf maar verwennen met goede feestjes!

Het eiland is groter dan ik dacht en aangekomen in de kleinste dorm die ik ooit heb gehad mijn spullen gedropt. Meteen even rond gekeken en wat gegeten. Een mooie plaats gevonden waar ze 24/7 family guy afspelen dus helemaal goed na 19 uur onderweg te zijn geweest.
Zoals ik velen van jullie al heb verteld; je bent nooit alleen als je alleen reist. De eerste dag in Koh Phangan kwam ik dan ook meteen bij dit restaurant een meisje tegen waarmee ik de dorm heb gedeeld in Hanoi.Uiteraard meteen plannen gemaakt om te gaan stappen!

De eerste indruk van Phangan was dan ook relaxed en veel vrolijke open mensen. Kleine straatjes, vele eetstalletjes en tafels met heeeeeel veeeeel buckets er op! Muziek overal in de straten en plekken waar je jezelf kan laten beschilderen. Fluoricerende bodypaint dat licht geeft als je aan het feesten bent op het strand. Ze hebben hier dan ook geen clubs maar alleen strandfeesten. De sfeer was super! De eerste avond dan ook veel mensen leren kennen en lekker wezen feesten. Volgende dag uiteraard een lekkere kater maar de zon schijnt er de hele dag dus dat maakt alles goed!

De 2 Zuid Afrikaanse jongens die ik in Vietnam heb leren kennen zouden 1 dag na ik was aangekomen ook komen. Besloten om ze op te zoeken en gelukkig 5 minuten lopen van waar ik zat dus allemaal weer lekker toevallig. 4 andere vrienden van hun waren ook overgekomen uit Zuid Afrika dus 6 gestoorde mensen bij elkaar. Hier wat drank spelletjes gespeeld, elkaar beschilderd met bodypaint en keihard gefeest op het strand. Niet alleen de muziek die je hier vermaakt maar ook vuur ringen waar mensen doorheen springen of vuur touwtje springen. Erg leuk om naar te kijken! Veel dronken mensen hebben dan ook de volgende ochtend soms mooie brandwonden.

Een ander begrip hier was ook Mushroom mountain. Een berg aan het einde van het strand waar je een mushroomshake kon kopen. Lage tafeltjes en comfortabele kussens op de grond met veel licht dat elke keer veranderde om mensen die mushrooms genomen hadden lekker te laten trippen. Een plaats waar de sfeer relaxed was en je de zon op kon zien komen. Na het feesten gingen we hier naar toe om gewoonweg wat te chillen en de mensen die mushrooms wilde nemen dit konden nemen. Nog nooit zulke diepe gesprekken gehad met mensen die onder invloed waren van alcohol en drugs. Nee ik ben geen drugs persoon dus geen mushrooms voor mij. Maar goed een mooi ritueel om elke avond/ochtend af te sluiten. Rond 09.00 was het dan ook bedtijd en sliepen standaard tot een uur of 17.00.

Elke dag zag er zo'n beetje het zelfde uit. Stappen, slapen, eten en om 21.00 werden de buckets weer aangesleept om drinkspelletjes te doen. Toch was elke avond anders. Ik trok 24/7 met de Zuid Afrikanen op. Sliep bij ze, at met ze en elke avond feesten. 11 dagen Koh Phangan non-stop drinken en feesten. Niet zo raar dat mijn lichaam het daar niet mee eens was en ik dus bronchitis kreeg. Jongens hebben me gedwongen om medicijnen te halen aangezien ik ze wakker hield met mijn gehoest.

Tijdens de kerst werden er van die Santaheads verkocht en alles met lichtjes versierd maar ondanks de typische kerst decoraties toch niet echt een kerst gevoel gehad. Als kerstkado heb ik mezelf een massage gegeven. Ben met wat meiden in de avond een hapje gaan eten en met de jongens net als iedere andere avond wezen feesten. Heb kerst dus lekker overgeslagen.
Fullmoon dat plaats vond op de 28e was GEWELDIG! Fullmoon in december is het grootste en drukste feest van het jaar daar en moet zeggen was aardig drruk. Langs het hele strand allemaal dj's, vuurshows, lichteffecten, bodypaint en noem het maar op. De sfeer was super en als afkoeling lekker makkelijk gewoon een duik in de zee nemen :)
Oud en nieuw was nog gekker dan eigenlijk fullmoon en heb dan ook nog nooit zulk mooi vuurwerk gezien! Een regen van silver en goud boven de zee. Misschien door het wat verhoogde percentage alcohol wat in mijn bloed zat dat vuurwerk zo intens maakte. Was in ieder geval heel vet! Heerlijke “feestdagen” dus, denk dat ik dit wel vaker wil doen!

Na 11 dagen als een idioot te hebben gefeest was het tijd voor detox time! Moest toch die antibiotica pillen is een keer innemen. Koh Tao was de volgende bestemming! Een eiland naast Koh Phangan wat bekend staat om het duiken en relaxen. Jongens gingen daar ook naar toe en dus een bungalow op het strand met uitzicht over de zee genomen. Strand was super en zelfs vliegende vissen gezien! Vanaf je veranda de zon in de zee zien zakken, helemaal goed!
Echter waaren ook hier wat strand feestjes en konden het dan ook niet laten om hier een kijkje te nemen iedere avond :p Overdag een relaxte sfeer, zwemmen, snorkelen en in de avond feesten. Zo hebben we dan ook van 4 op 5 januari mijn verjaardag gevierd. Met de jongens, en 2 waarmee ik samen heb gereisd in Vietnam en nog wat andere zijn we wat wezen drinken, speelde gitaar voor me en zijn daarna wezen feesten op het strand. Was ontzettend gezellig!

Volgende dag was het tijd voor de jongens om weer terug naar Johannesburg te gaan. Na 3 weken non-stop met ze te hebben doorgebracht incl kerst, oud en nieuw en mijn verjaardag was het dan ook moeilijk om gedag te zeggen. Ben met iedereen dan ook erg close geworden wat me doen heeft besluiten om toch nog Johannesburg een bezoekje te brengen vlak voor ik terug kom naar NL.
Ik heb nog 2 a 3 dagen wat gerelaxed op Koh Tao en nog wat waanzinnig mooie eilandjes en snorkel plaatsjes bezocht. Koh Tao is geweldig en heeft alles. I LOVE KOH TAO!

Oh misschien wel leuk om nog te vertellen...kwam dus dat sweedse meisje daar weer tegen en ik met mijn enthousiaste kop op dr afrennen om haar om de nek te vliegen. Was niet zo'n goed idee. Raakte met mijn teennagel een steen waardoor de helft van mijn teennagel van mijn teen werd gerukt. Dus na 3 weken de ene voet in het verband te hebben van een gat in mijn teen naar de andere voet om die nu te verbinden. Ziet er trouwens te ranzig uit maar zal jullie het zicht besparen en geen foto op fb plaatsen voor de helft over zijn nek gaat ;)

Na Koh Tao wilde ik naar Krabi om vervolgens naar Railay te gaan. Hierover de volgende keer meer :P Probeer zo snel mogelijk alles te updaten en te uploaden dus houd fb in de gaten!!

Liefs
-x- Shirley

  • 06 Februari 2013 - 10:03

    Paul:

    Shir!!!
    Ik krijg hier in de sneeuw helemaal flash-backs want voor mij is het maar een jaar geleden dat ik daar zat. Man he wat leest het leuk :-)
    Ik hield ook echt van Koh Tao super eiland, maar 11 dagen op dat full moon eiland????MIJN GOD!!!! dat je dat hebt overleefd haha.
    Heel veel plezier meid op je volgende trip!!
    xx

  • 06 Februari 2013 - 10:16

    Theo:

    Had je toch verteld over Koh Tao :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

EXPLORE. DREAM. DISCOVER.

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 9046

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 17 Januari 2014

Zuidoost-Azië 2.0

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: