#10 Krabi-Railay-Koh Phi Phi / monkeys, plankton - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu #10 Krabi-Railay-Koh Phi Phi / monkeys, plankton - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

#10 Krabi-Railay-Koh Phi Phi / monkeys, plankton

Blijf op de hoogte en volg Shirley

24 Februari 2013 | Thailand, Phi Phi-eilanden


Na al dat feesten was het weer eens tijd voor wat rust, cultuur en natuur. Krabi een plaatsje waar ik verschillende verhalen over had gehoord toch maar een bezoek gebracht. Soms heb je tegenslagen en teleurstellingen nodig om sommige plaatsen en dingen meer te gaan waarderen. Zo zag ik teleurstellend Krabi. Geen moer te beleven! Had me ook niet echt ingelezen dus maar uit zelfmedelijden me opgesloten in mijn dorm en wat met het thuisfront gepraat.

Volgende dag direct een boot gepakt naar Railay. Niet een plaatsje dat echt bekend is onder de backpackers maar wel onder de honeymooners. Ik wist alleen dat ik had gehoord van mensen die ik heb leren kennen dat ik het er prachtig zou vinden. Toch tijd zat dus waarom niet een bezoekje brengen. Aangekomen op dit stukje zuid Thailand meteen opzoek naar een kamer… helaas was de goedkoopste guesthouse volgeboekt en had ik alleen nog maar een keus uit honeymoon suites. Gelukkig reis je nooit alleen en kwam ik dan ook een jongen tegen die ook alleen en op zoek was. Samen de goedkoopste honeymoon suite genomen dus allebei een heerlijk 2 persoonsbed voor ons zelf! Voelde me al meteen een stukken beter ! Mo uit Australie was ook nog eens een hele aardige gast waar ik mee kon lachen dus met zn 2e Railay ontdekken. Zonsondergang vanaf het strand gezien en heerlijk buiten bij een lokaal stalletje gegeten. De sfeer was er erg relaxed.

We wilde allebei maximaal 2 dagen blijven aangezien de goedkoopste honeymoon suite ook natuurlijk nog erg prijzig was. 2e dag het andere gedeelte bekeken waar het vol met apen zat! Zaten elkaar allemaal achterna en hadden het ook op mijn ijsje gemunt! Deze maar heel snel weggegooid aangezien ik geen zin had in een Rabiës prik! Ze waren namelijk wat aan de agressieve kant. Ondanks dat vind ik apen helemaal geweldig! Stukje verderop een magisch stukje strand gevonden. Zo’n typisch beeld van bootjes in het water op wit zand en azuur blauw water. Je kent het wel, omgeven door bomen en rotsen! Van elke hoek, zandkorrel en golfje uiteraard een foto gemaakt. Helemaal tot rust gekomen en uiteindelijk mijn antibiotica kuur kunnen afmaken! Bronchitis vrij op naar mijn volgende avontuur -> Koh Phi Phi.

Ik wist dat het op Phi Phi weer feesten zou worden met veel snorkel en strand activiteiten. Een soort Koh phangan in het klein werd er gezegd. Omdat ik weer alleen op pad was een dorm gekozen om wat mensen te leren kennen. Spaans meisje leren kennen en met haar wat wezen eten en wat rondgelopen. Ze was wel aardig maar haar engels was niet zo heel goed dus goede gesprekken voeren zat er niet in.
Besloten om samen naar het View Point te klimmen waar je een uitzicht hebt over heel het eiland tijdens zonsondergang. Was mooi om te zien! Op deze berg aan de praat geraakt met 2 Canadezen die me over hebben gehaald om toch het typische Thai boxen te bekijken. Zelf niet zo geïnteresseerd in mannen die elkaar neer slaan. Maar goed het is iets typisch Thais en dus een stukje cultuur dus toch maar in de avond een kijkje wezen nemen. Wist ik veel dat ook iedereen uit het publiek mee kon doen! Mannen, kinderen en zelfs vrouwen tegen elkaar. Zat er helemaal in! Geweldig die sfeer en die chicks die elkaar neer maaien..het is dat ik met mijn teen zat anders had ik zelf ook nog mee gedaan! Als je daar zit krijg je helemaal zin om iemand voor z’n bek te rammen hahaha. Na het boxen uiteraard wezen stappen! Gelukkig maar de keuze uit 3 barretjes/clubs buiten op het strand en een goede relaxte sfeer. Erg veel lol gehad met iedereen.

Ook nog maar een snorkeltripje gedaan aangezien iedereen dat aan had geraden. Het is de beste snorkeltrip die ik ooit heb gedaan (op Egypte na dan). Hele dag op pad! Omdat we de dag daarvoor uit waren geweest er voor gekozen om te gaan klif springen. Omhoog klauteren en van een klif springen op 8 meter hoogte. Klinkt niet hoog maar doe het maar na! Met mn brakke kop gesprongen en uiteraard verkeerd terecht gekomen. Gelukkig was de schade nog te bepreken alleen had ik wat pijn met zitten en een mooie blauwe plek aan de zijkant van mijn been. MAAR…resultaat wat ik wilde gehad want was meteen van mijn kater af!
Toen door naar monkey island..hier aapjes gevoerd in de bomen. Ze vingen zelfs een gesloten fles water en maakte die met hun handen en tanden open. Geweldig om te zien! We hebben ook nog een bezoekje gebracht aan het eiland waar “the Beach” is opgenomen met Leonardo Di Caprio..veel te toeristisch en bijna niet te herkennen. Uiteraard hier en daar wat snorkelen wat geweldig was!! Bijna alle vissen van de tekenfilm “Finding Nemo” gezien en zelfs gevoerd! Vanaf de boot de zonsondergang bekeken en als laatste door naar ons privé eilandje. Hier stond een bbq op ons te wachten met wat muziek en fakels. Sommige nog een jam sessie gehouden met de gitaars en een cajon (zittrommel). Was super! Als afsluiter nog wat gespeeld met plankton op het strand. Dat zijn die lichtgevende bolletjes die walvissen eten. Je gaat met je hand door het zand of water en het licht op! Dit was echt een hele vette ervaring!

Na wat snorkelen, feesten, zonnen en zwemmen nog een bezoek gebracht aan het ziekenhuis. 1 van de Candezen moest worden opgenomen na 50 dagen non stop feesten. Niet zo raar maar goed toch niet echt een drukke agenda dus hem nog even opgezocht voor ik naar Bali zou vertrekken. Blijkt dat hij ook naar Bali zou gaan! Mijn oplader die vanuit Bangkok werd verstuurd zou in Phi Phi 1 dag later dan gepland aankomen dus kwamen we met het geweldige idee om elkaar nog een s op te zoeken in Bali en kon hij mijn oplader meenemen. Helemaal top dus!

Zo gezegd zo gedaan. Het vliegtuig in gestapt en op naar Bali..weer een nieuw avontuur! Thailand met een goed gevoel verlaten, veel leuke herinneringen, littekens veel foto’s en een alcohol verslaving erbij!

Volgende keer mijn laatste avontuur in Bali en Australie want zoals iedereen al weet..ik ben al weer terug in het koude, sneeuwvolle en gure kikkerlandje!

-x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

EXPLORE. DREAM. DISCOVER.

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 491
Totaal aantal bezoekers 9043

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 17 Januari 2014

Zuidoost-Azië 2.0

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: