#2 Kanchanaburi jungle tocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu #2 Kanchanaburi jungle tocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

#2 Kanchanaburi jungle tocht

Blijf op de hoogte en volg Shirley

09 Oktober 2012 | Thailand, Bangkok

Lieve familie, vrienden en alle andere geintresseerde!

Ja hier is die dan, mijn eerste bericht. Nog eerder dan verwacht ook! Ik heb het gevoel dat ik hier al 2 weken ben maar ben nog maar een weekje weg! Ik heb al zoveel gezien en gedaan dat ik dat toch al met jullie wilde delen!

Na een wat zwaar afscheid van familie en vrienden toch het vliegtuig ingestapt voor een 14 uur durende reis naar Bangkok! Vliegreis was prima! Schermpje in de stoel voor je waar je de nieuwste cd's/films kunt beluisteren en zien. Toeristen informatie, een taal leren, radio luisteren, spelletjes spelen met andere passagiers je kan het zo gek nog niet bedenken of ze hebben het aan boord. Ik ben fan van Singapore airlines vanaf nu.

Na het ervaren van het zien van dag naar nacht naar dag gesloopt en wel aangekomen in de stinkende stad Bangkok. Veel lawaai en verkeer! Met de tuktuk (karretje op 3 wielen) naar mijn hostel! 24 uur lang op, een te zware tas en doorweekt met zweet een velverdiende douche genomen en bij geslapen.De eerste 2 dagen een beetje rond gelopen, de toerist gespeelt en natuurlijk tempels bekeken. Veel goud, grote Boeddha beelden en wierook/bloemen. Heel veel indrukken, zon en vooral benauwdheid. Lichte zonnensteek opgelopen dus 2 dagen koppijn en dus maar een hoedje gescoord. 3e dag nog in een zwembad gelegen in een hotel op een dak van een Engels meisje dat ik had leren kennen. Verder besloten om een trip naar Kanchanaburi te boeken.

Kanchanaburi een plaats met veel geschiedenis en mooie natuur.
Dag 1:
Vroeg in de ochtend weg om nog een glimp op te pikken van de welbekende floating market. Kanaaltjes waar bootjes doorheen varen met vers fruit, groente en andere lekkere dingen. Ik had er een stuk meer van verwacht maar wel even wat verse mango gescoord. Na deze desillusie door naar de River Kwai. Een historische plaats waar Japanse bezetters tijdens de Tweede Wereldoorlog een spoorbaan wilde aanleggen van Kanchanaburi naar Birma. De brug over de River Kwai is hier dus een deel van waar je over heen kunt lopen. Bizar om te weten dat bij het aanleggen van die spoorlijn zo'n 16.000 geallieerde krijgsgevangenen en meer dan 50.000 Aziatische dwangarbeiders zijn omgekomen! Ook het museum een bezoek gebracht.
Hierna door naar de tijgertempel die bekend staat om monniken die met tijgers leven. Ik ben hier niet in geweest vanwege een principe kwestie. Te zielig en te toeristisch naar mijn idee. Wil je op de foto..betalen, wil je er 1 de fles geven..betalen en ga zo maar door. Als afsluiter gingen we naar een “kleine” waterval. Was erg mooi om te zien. Met een lange motorboot richting ons verblijf naar de drijvende boothuisjes (weet niet hoe ik het anders moet noemen). Een kamer voor mezelf met een ijskoude douche, rare wc en heerlijk groot bed..oh en een gekko in m'n kamer. Leuke beestjes!! stikt er hier van en lopen overal over de muren. In de avond gezellig met de groepen wezen eten, beetje kletsen (yes 3 uit NL) en potje wezen kaarten met de Duitsers. Eten is een beetje een probleem voor mij hier zoals sommige van jullie weten dat ik weinig groente lust. Wat een heerlijkheid dat ze hier dus overal groente doorheen gooien. Noem me raar, gek of gestoord maar die groente werden er dus tussenuit gevist! Pittige kip of vlees meet rijst, meloen en annanas en soms een soep waarbij je op een stukje tofoe zit te kauwen heb ik dan maar gegeten.

Dag 2:
07.00 aan het ontbijt met een uitzicht waar je u tegen zegt. Een rivier waar je op drijft omgeven door bergen en veel bomen en geluiden. Met zo'n uitzicht is het dan ook geen straf om al om 07.00 te moeten eten. Vandaag op het menu “Erawan Park”. Een waterval bestaande uit 7 verdiepingen waarbij elke verdieping zijn eigen charme heeft. Een klim van 1500 meter waar we ongeveer 1,5 over hebben gedaan aangezien bij elke verdieping er natuurlijk foto's gemaakt moesten worden. Ik heb wat foto's erbij gedaan om een indruk te geven maar in het echt is alles veeeel mooier! Een gratis docter fish zat er bij want elke waterval had ontzettend veel en grote vissen. Gewoon je voeten er in stoppen en ze komen er vanzelf aan knabbelen. Verder nog even aan een liaan gezwaaid, uitgegleden en mezelf onder gekliederd met modder. Heerlijkheid! In totaal 3 uur wezen klimmen en klauteren in een mooie temperatuur van ongeveer ook zo'n 38 graden dus een mooie rode kop en bezweet lichaam. Maar zeker de moeitee waard!
Na de lunch met z'n allen naar Hellfire pas. Ook een plaats waar een stuk spoorlijn ligt maar deze in de bergen. In het museum werd wat meer in gegaan op de dwangarbeiders en hoe alles werd gebouwd en aangelegd. Filmpjes en foto's van uitgehongerde mensen die 16 uur achter elkaar in de hitte door de bergen een weg moesten hakken. Een wandeling gemaakt van ongeveer 1,5 uur waarbij het ook begon te regenen wat ik echt heerlijk vond!! Na deze indrukwekende tocht “heerlijk” eten en DOUCHEN!! Ook de avond weer met z'n alle een potje wezen kaarten, wiskey of rum werd op tafel gezet en vooral veel gelachen!

Dag 3:
Bamboo raften (klinkt heftiger dan het is) en olifanten kamp bezoeken was de planning. Met een bamboo vlot drijven over de rivier en een beetje genieten van de omgeving was het meer. Bij de olifanten werden er kunstjes gedaan en kon je ook een uurtje olifant rijden. Wederom uit principe kwestie niet gedaan dus dan maar gras plukken en bananen voeren. Na de lunch was het tijd om afscheid te nemen van iedereen waar ik nog een beetje aan moet wennen. Je ontmoet leuke mensen waar je 3 dagen mee optrekt en dan is dat opeens over. Went snel zeggen ze. Met volle vaart backpack ophalen in mijn hostel in Bangkok, tuktuk nemen naar treinstation en met een Australische jongen ook uit die groep met de nacht trein richting Chiang Mai. Mooie ervaring weer. Gekke, pretig gestoorde mensen leren kennen en uit je dak gaan op de macarena dussss.
Midden in de nacht ons bed uit getrokken, de brug waar we over heen moesten was kapot dus iedereen door de regen snel de bus. Veilig en wel in Chiang Mai. Hier een beetje bijkomen, was laten doen en overbodige spullen met post naar huis sturen. Voor morgen weer een trip van 2 dagen geboekt. Waterval bezichtigen, hiken, vleermuizen grot, dorpjes bezoeken en zwemmen met een olifant. Ik ben benieuwd!!!!

Zoals jullie horen ik heb het ontzettend naar me zin, stink iedere dag, ontmoet elke dag nieuwe mensen en geniet met volle teugen. Ik hoop dat jullie de koude temperatuur een beetje overleven! Voor al mijn foto's kunnen jullie op facebook kijken.

Keep you posted!!!

Liefs Shirley

  • 09 Oktober 2012 - 21:06

    Mam:

    Lieve Shir, toch aan je woord gehouden...het eerste teken van leven! Fijn dat het naar je zin gaat. We zijn nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Dikke kus van ons. Pap, mam en Chantal XXX

  • 10 Oktober 2012 - 09:57

    Brigitte:

    EINDELIJK, was zo benieuwd!!
    En wat ontzettend gaaf! en dat een jaar lang?
    Ik ga ook sparen :-)
    Liefs,
    Brigitte

  • 10 Oktober 2012 - 12:13

    Suus:

    Heerlijk om iets van je te horen! Wat een belevenissen!! Door jou verslag ben ik weer een beetje gerustgesteld. Heel veel plezier en goede reis verder!!!! Veel liefs van Ton en Suus.

  • 13 Oktober 2012 - 08:46

    Opa&oma:

    lieve ,Shirley we we zijn blij voor je dat je zo geniet
    en zoveel ziet je komt ogen tekort
    we hebben genotenvan jereis verslag
    een dikke kus van opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

EXPLORE. DREAM. DISCOVER.

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 9054

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 17 Januari 2014

Zuidoost-Azië 2.0

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: