#1 Countdown NL - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu #1 Countdown NL - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

#1 Countdown NL

Blijf op de hoogte en volg Shirley

16 September 2012 | Nederland, Haarlem

Lieve familie, vrienden en vage kennissen,

Ja hoor 1 oktober stapt er weer 1 het vliegtuig in. “Ga je weer op vakantie?” of “Ga je weer werken in het buitenland?” zijn de vragen die mij constant gesteld worden. We gaan dit keer wat anders doen! BACKPACKEN!! En wel ALLEEN!! Ik moet zelf nog aan het idee wennen. Ik ben gewend om met 20-30 kilo op pad te gaan, luxe verblijven, goed ontbijt en ga zo maar door. Doel: 15 kilo max 17 kilo mee, hostels, geen föhn lekker back to basic en low budget!

Iedereen weet volgens mij al een beetje wat ik ga doen maar voor de mensen die nog geen flauw idee hebben hier ongeveer mijn plan:

1 oktober pak ik om 11.15 het vliegtuig richting Singapore. Hier heb ik een uurtje om vervolgens met het volgende vliegtuig naar Bangkok te gaan. Ik ben van plan om daar maximaal 3 dagen te blijven. Beetje sightseeing en acclimatiseren voor ik door ga naar het noorden van Thailand. Zoals veel andere backpackers die mij voor zijn geweest de gebruikelijke route doen. Het fijne van mijn avontuur is dat ik geen tijdsdruk heb. Ik neem dus alle tijd en als het geld op is…is het op. Na Thailand ga ik door naar Laos, Cambodja, Vietnam en vanaf Vietnam pak ik weer een vliegtuigje naar het Zuiden van Thailand. Daar wil ik graag nog even eiland hoppen. Je kent het wel.. witte stranden, palmbomen, snorkelen, feesten en vooral niets doen : )

Wegens mooie verhalen, tips, foto’s etc toch besloten ook nog ongeveer 2 weekjes naar Bali te gaan. Pakken we meteen Lombok en de Gili eilanden mee want hè we zijn er dan toch. Maar goed niets staat nog vast.

Na mijn mooie avontuur in zuidoost Azië wat ongeveer een 4 a 6 maanden in beslag gaat nemen ga ik nog door naar Australië. Hier is het plan om met mijn resterende geld een beetje rond te reizen. Hier en daar een beetje werken op een leuke farm of gezellig fruit plukken of misschien toch horeca. Maar vooral de mooie dingen als buiten kamperen met je tentje, genieten van de surf dudes op Bondi beach en kangoeroes spotten staat net als elke andere stomme toerist op mijn lijstje. Ook geen idee hoelang ik hier blijf.

Kortom veel te zien en te doen dus. Maar goed nog 14 dagen / 336 uren / 20160 minuten te gaan.

Voor mensen die op de hoogte willen blijven?! Jullie kunnen via het linkermenu je opgeven voor de mailinglijst. Krijg je elke keer een berichtje wanneer er weer een nieuw verhaal staat.

Keep you posted!

Liefs Shirley

  • 16 September 2012 - 23:03

    Paul:

    En ik ben nog lekker de eerste ook!
    Ik hoef vast niet te vertellen dat ik erg jaloers ben, ik weet wat je gaat zien, meemaken en beleven en ga er zeker van genieten, want deze reis zal de rest van je leven bijblijven.
    Jammer dat ik je niet meer zie!! Dus ik wil je bij deze heel erg veel plezier wensen voor dit grote avontuur!

    PS. Knappe surfdudes op Bondi zijn er bijna niet meer, aangezien de mooiste op Mallorca zit ;-)

    xx Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Shirley

EXPLORE. DREAM. DISCOVER.

Actief sinds 17 Feb. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 9055

Voorgaande reizen:

20 November 2013 - 17 Januari 2014

Zuidoost-Azië 2.0

01 Oktober 2012 - 30 November -0001

Zuidoost Azië

Landen bezocht: