#2.6 Koh Tao-Kanchanaburi-Bangkok/ Olifantjes - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu #2.6 Koh Tao-Kanchanaburi-Bangkok/ Olifantjes - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

#2.6 Koh Tao-Kanchanaburi-Bangkok/ Olifantjes

Blijf op de hoogte en volg Shirley

16 Januari 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Elke reis je laatste verslag schrijven voor je weer naar huis gaat is altijd even een domper. Maar goed genoeg te vertellen!

Radj en ik zijn onze ziel ergens verloren in Koh phangan na 11 dagen feesten. Waar je in Nederland een week nodig hebt om bij te komen van 1 of 2 dagen feesten in het weekend ga je hier gewoon elke dag door. We hebben het ontzettend leuk gehad, veel nieuwe mensen leren kennen, vooral gek gedaan, onze levers flink aan het werk gezet en een oud en nieuw gehad die we nog lang zullen onthouden.

Onze lichamen waren op en waren erg blij dat we gingen "detoxen" op Koh Tao, zo waren we dan ook beide even ziek en moesten echt even bijkomen. Fruitshakes, salades en vooral fruitshakes waren onze toevoer van vitamines om weer door te kunnen.
In Tao vooral genoten van de relaxte sfeer die er hangt en de overheerlijke massages die je er kunt krijgen. Vaste prik om 17.30 naar het strand om 1 van de mooiste zonsondergangen te bekijken onder het genot van een drankje en goed gezelschap.

Van het detoxen kwam toch niet veel terecht want de gezellige strandfeestjes die elke avond plaats vonden waren iets te gezellig om over te slaan maar hebben wel een hele vordering gemaakt. We zijn namelijk van de buckets (emmers) vodka+redbull overgestapt op glazen vodka+redbull. Omdat we toch een aantal dagen verloren hadden door het ziek zijn wilde we deze graag inhalen dus besloten maar wat langer op het eiland te blijven.
I.p.v. 24 uur onderweg zijn terug naar Bangkok voor 76 euro een alles in 1 ticket geboekt waardoor we slechts een halve dag kwijt waren aan reizen. Boot-bus-vliegtuig, ideaal en lekker snel.

Terug in Bangkok het zelfde heerlijke hotel genomen (D&D inn). Een hele verwennerij na 7 dagen koude douche opeens een warme douche te hebben. Letterlijk een gil van blijdschap die door de kamer te horen was!
De dag erna meteen op pad gegaan om onze laatste trip te boeken naar Kanchanaburi (ja probeer dat maar is uit te spreken). We wilde graag nog naar de floating market (drijvende markt), brug over de river kwai (van die film WO2), Erawan waterval, slapen in een houten hutje op de rivier omringt door natuur en als klap op de vuurpijl naar Elephants world.

Zo gezegd zo gedaan dus 2 nachten en 3 dagen op pas geweest. Vorig jaar op Elephants World na alles al gezien maar wilde dit graag ook aan Radjnie laten zien aangezien het echt de moeite waard is en geen straf is om 2 keer te doen. Ook Radj was erg onder de indruk en hebben ons kostelijk vermaakt. Vooral Elephants World was een hele ervaring. Een organisatie die olifanten verzorgd op hun oude dag die in het verleden mishandeld zijn, te hard hebben moeten werken, blind zijn etc. Ze lopen er allemaal los rond en worden echt verwend door de mensen i.p.v. ze als een atractie te gebruiken. Zo moesten we ook helpen met het eten; bananen bladeren in de truck laden, komkommers schoonmaken en fruitmandjes voorbereiden (elke olifant heeft zijn eigen dieet). Ook kleefrijst balletjes gemaakt voor de oudste olifanten zonder tandjes. Uiteraard mochten we ze daarna eten geven wat echt super gaaf is. Ook zijn we nog met ze wezen badderen en hebben we nog even op hun nek gezeten in het water om ze wat te schrobben en te knuffelen. Een dag om nooit meer te vergeten!

Helaas komt er elke keer een einde aan het reizen en moesten we weer terug naar Bangkok om de laatste dag voor Radj vertrok nog even te shoppen en uiteraard onze laatste dansmoves te showen. Gisteren Radj uitgezwaaid en ga mezelf nog vermaken de aankomende 2 dagen met shoppen, massage en wat bijkleuren en vooral genieten van het warme weer! Aankomende zaterdag richting huis om weer geld te kunnen sparen voor mijn volgende reis; Zuid-Afrika & Maleisië!

Tot snel!

Liefs & kus

• 16 Januari 2014 - 12:14

Paul:

De volgende reis al in de planning?? hou toch is op! Nee het was heerlijk lezen Shir en ik zag veel dingen voorbij komen wat herinnerde aan mijn reis daar.
    Goede reis alvast en tot snel!!
    xx

• 16 Januari 2014 - 12:37

Shirley Klootwijk:

Tnx Paul! Altijd een nieuwe reis in de planning je kent me :p Zie je snel!

Xx

• 16 Januari 2014 - 16:03

Suus Klootwijk:

Hoi Shirley, Weer helemaal op de hoogte nu ik dit laatste verslag gelezen heb. Wat een wereld, door jou verhalen maak ik het ook een beetje mee( alleen de wodka sla ik over!) Bedankt voor al je mooie reisverslagen en we wensen je een goede reis naar huis. Het weer zal niet z''on overgang zijn. Het is hier herfstachtig!!!
    Veel liefs van Ton en Suus. XXXX