#2.2 Negombo-Sigiriya-Kandy/ Zweet, zweet en zweet - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu #2.2 Negombo-Sigiriya-Kandy/ Zweet, zweet en zweet - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

#2.2 Negombo-Sigiriya-Kandy/ Zweet, zweet en zweet

Blijf op de hoogte en volg Shirley

27 November 2013 | Sri Lanka, Kandy

Daar is ie dan numero 1!!

Waar te beginnen is altijd de vraag als ik weer aan een verslag begin!
Precies een week op reis en echt al weer het gevoel alsof ik 2 weken weg ben omdat ik al zooo veel gezien en gedaan heb!

Sri Lanka, warm/benauwd, vriendelijke mensen, vrij stoffig en arm. Ik heb 2 dagen nodig gehad om te acclimatiseren! De warmte en jetleg waren iets te zwaar en heb het vooral rustig aangedaan. Meteen een gast uit Maleisië leren kennen die ook net aan kwam dus daar 2 dagen een beetje mee rond gehangen.

Zaterdag Sam van de luchthaven opgehaald waar ik dus 3 weken mee ga rond reizen. Die had geen oog dicht gedaan de nacht maar wilde perse de stad zien dus een tuktuk ingestapt en wat rond gereden. Nederlandse invloed uit 1700 is overal nog terug te zien! Dutch fort en dutch canals zijn hier de toeristische trekpleisters. Natuurlijk niet te vergelijken met de kanalen in Amsterdam maar het pricipe is het zelfde.

We willen zo veel mogelijk Sri Lanka ervaren dus besloten de lokale bus van Negombo naar Sigiriya te nemen. Lekker knus en warm en bijna op elkaars schoot een korte rit van 2 uur gemaakt. Voor het eerst in mn leven in een eco lodge verbleven met als douchekop een kokosnoot. Helemaal leuk! Hier "Lions rock" bezocht. Een grote rots van 360 meter hoog midden in de jungle/bossen. Een vroegere koning heeft daar zijn verblijf van gemaakt om zo vijanden te zien aankomen. Ongeveer 1500 treden en een drijfnatte kop en rug van het zweet later aangekomen en een erg mooi uitzicht!

Nu in het plaatsje Kandy wat we morgen al weer verlaten. 2 volle dagen hier geweest en veel gedaan! We hebben een olifanten weeshuis bezocht wat gemenge gevoelens geeft. Misbruikte en uitgeputte olifanten worden hier opgevangen. Elke dag gaan ze 2 uur badderen en dat 2 keer op een dag, dan krijgen ze eten en als laatste kunnen toeristen de baby olifantjes (uiteraard tegen een betaling) de fles geven. Het is goed dat ze de gewonde olifanten verzorgen. Zo had er 1 olifant maar 3 poten en moest weer leren lopen, kon 1 olifant niet meer op zijn benen staan en werd met training geholpen om dat wel weer te kunnen en zo nog meer. Wel vond ik het jammer om te zien dat de baby olifantjes kettingen om hun benen kregen en hier hard aan begonnen te trekken. Gemixte gevoelens maar beter dit dan dat ze worden mishandeld.

Ook heeft dit stadje een erg mooie botanische tuin, hebben we een typische sri lankese dans show gezien en een heerlijke pizza gegeten bij de pizza hut! Heerlijk vooral als je je portie buikkrampjes net hebt gehad :) Ook al Sri lankese roti geproefd , stukje haai gegeten en de noodles al weer achter de kiezen.

Zoals ik al zei..veel gedaan en al gezien! Morgen richting Adams Peak om de klim van 5200 treden te maken en een stukje Nederlandse temperatuur weer te ervaren. Het is er namelijk 10 graden op die berg!

Ik houd jullie op de hoogte!!

Liefs Shirley

• 27 November 2013 - 18:47

Radjnie:

Leuk om te lezen Shirbert !!! Good luck morgen! X

• 27 November 2013 - 23:59

Lou:

1500 stappen BAM!! Lekker bezig chicka; can't wait till the next story. Keep me posted!! <3

• 28 November 2013 - 07:28

Ailien:

fijn om te horen dat je naar je zin heb succes groeten

• 29 November 2013 - 10:09

Suus:

Geweldig om te lezen, hoop nog veel van je te horen.XXXXX Suus.