#7 Mui Ne – Dalat – Nha Trang / Good Morning Vietn - Reisverslag uit Ðông Hà, Vietnam van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu #7 Mui Ne – Dalat – Nha Trang / Good Morning Vietn - Reisverslag uit Ðông Hà, Vietnam van Shirley Klootwijk - WaarBenJij.nu

#7 Mui Ne – Dalat – Nha Trang / Good Morning Vietn

Blijf op de hoogte en volg Shirley

19 December 2012 | Vietnam, Ðông Hà

Saigon is zeker zoals ze het beschrijven een grote stad! De grootste in Vietnam. In m'n eentje eerst een uur rond gelopen op zoek naar een guesthouse om te verblijven met een nog steeds te zware tas op mijn rug. Om de 3 meter wordt er een motorbike, fiets, taxi of noem het maar op aangeboden. Erg verlijdelijk maar ik wist dat het guesthouse wat ik zocht dichtbij moest zijn. Met mijn o zo goede richtingsgevoel dus 3 rondjes gelopen maar toch gevonden. Moe en bezweet neergeploft op mijn bed. Een kamer die ik deelde met 3 anderen waarvan 1 Nederlander waarmee ik een hapje ben wezen eten. Verder wat kort rondgelopen en al snel de indruk gekregen dat dit niet een stad voor mij is. Op de 1 of andere manier houd ik gewoon niet van drukke grote steden. Iedereen is lyrisch over Saigon maar ik heb mooi de eerste bus voor de volgende dag geboekt naar Mui Ne.

Mui Ne een kleiner stadje aan het strand wat bekend staat om het kitesurfen. Lekker makkelijk want alles ligt aan 1 straat, kan dus ook niet verdwalen :)
Goedkope kamer gevonden met alles er op en er aan. Badkamer met warme douche, tv, Fan en zelfs een koelkastje! Na het droppen van mijn spullen even alles verkennen. Langs het strand gelopen en inderdaad IEDEREEN aan het kitesurfen. Het is dus geen strand om even lekker te zonnen maar de sfeer beviel me wel. Een koppel weer tegen gekomen die ook op dezelfde bus zaten. Daniela een Zweedse en Steven een Deutscher. Hapje wezen eten samen en wat rond gelopen. Niet echt veel te doen maar op de straat kan je overal verse seafood halen wat echt super lekker is. Gegrilde inktvissen zijn mijn favoriet tegenwoordig! In de avond een drankje willen doen en tegen een Australier aangelopen genaamd Aaron die ook wel in was voor een borrel. Onderweg wederom Yoni een nederlandse jongen tegen gekomen die ik constant tegen kom. Eerste ontmoeting was al in Cambodja. Met deze grroep besloten de volgende dag een scooter te huren en de plaats te gaan verkennen. Vissersdorpje gezien en naar de witte en rode zandduinen. Nou hebben we duinen genoeg in Nederland maar deze zijn toch echt wel anders! We waren bijna de enige en je krijgt dan ook het gevoel dat je ergens in een woestijn loopt. Super mooi uitzicht en nog met een soort van plastic blad van de duinen proberen te glijden wat uiteraard niet werkt. Zand zat overal dus ook maar even op een verlaten strand een duik wezen nemen. Zwaar leven dus!

Na alles te hebben gezien in Mui Ne wilden we met zijn allen richting Nha Trang wat weer bekend staat om het stappen. Aangekomen hadden we de keuze uit diverse goedkope luxe hotels. Nog 2 zuid afrikanen tegen gekomen en dus met een groep van 7 Nice hotel onveilig gemaakt. Het hotel was ook echt nice want alles wat je wilde hadden ze. Koelkastje om je drank koud te houden, warme douche (klinkt heel vanzelfspreken maar is het echt niet), balkon en tv. Grote kamer waar we direct begonnen met drankspelletjes! Gewoon wat flessen vodka kopen en paar blikjes red bull en gaan met die banaan. Na wat gitaarspel, gegil, en teveel alcohol op richting het strand rond een uur of 12. Gigantische hoge golven wat de jongens een uitdaging vonden en dus besloten naakt te zwemmen. Ontzetend gelachen en gewoon in natte kleding en zand overal nog wezen stappen. Hilarische avond!

Dagje erna een rustdag wat de hoofdpijn was aanwezig bij iedereen. Beetje relaxen op het strand en die avond verstandig geweest en lekker m'n bed ingedoken. Volgende dag stond Vin Pearl op de agenda. Een zwem/pretpark op een eiland met de leukste glijbanen, mooi strand en gaminghall. Met z'n alle helemaal los gegaan dus de blauwe plekken zaten overal! De avond wederom stappen en een dagje rust erna. De hele dag in bed gelegen en niks gedaan. Heerlijk!

Dalat een plaatje 200 km van Nha Trang waas de moeite waard om te bezoeken met een scooter werd er gezegd. Met de vaste groep (Duitser, Zweedse en Australier) een scooter gehuurd en de tocht gemaakt. Moeilijk om de weg te beschrijven maar hoop dat de foto's op facebook een goed beeld geven. Deze komen wel wat later i.v.m. De trage verbinding hier in Vietnam. Alles is zo groen, bergen, palmbomen, watervalletjes onderweg en ga zo maar door. De hele weg voor jezelf en genieten van het uitzicht. Onbetaalbaar en zeker de moeite waard zoals ze zeiden. Volgende ochtend weer terug naar Nha Trang en onderweg nog een waterval bezocht. Rond 17.00 weer terug in het hotel om vervolgend om 19.00 de nachtbus naar Hoi An.

Er zijn een aantal plaatsen die we voor 1 dag hebben bezocht als; Hoi An, Hue en Dong Ha. Ons doel was om de tunnels te bekijken en de grootste grot ter wereld die vorig jaar is ontdekt. I.v.m. Ons strakke tijdsschema dus niet altijd genoeg tijd om alle plaatsen goed te bezoeken. Ik heb namelijk voor 21 dec een vlucht van Hanoi naar Bangkok geboekt om gedurende de kerst en nieuwjaar eens flink te gaan feesten op Koh Phangan. HET eiland in zuid Thailand om dit te doen. Toevallig dat ook de mensen waar ik nu mee samen reis dit zelfde idee hadden en 1 hebben we eigenlijk zover gekregen om ook het zelfde te doen. Maar goed we zitten nog in Vietnam en dus onderweg naar de tunnels en grootste grot! Ik ben benieuwd!

Het is dus niet alleen feesten al lijkt het nu alsof ik een alcoholist ben maar er wordt ook nog genoeg cultuur en natuur gesnoven ;)

Wordt vervolgd in Vietnam...

Liefs x

• 19 December 2012 - 09:04

Mam:

Lieve Shir,

Wat heerlijk dat jij daar geen last hebt van de kerst stress!!! Hier is koud en guur dus je mist niks. Ik liep Roos tegen het lijf in het winkelcentrum en die mist je heel erg. Volgende week heeft ze twee weken vakantie, en zo meer tijd om hopelijk met je te kunnen Skypen. De groetjes nog van haar. Als je naar Bangkok gaat, dan goede reis, en hopelijk kan je Tim nog opzoeken. Doe hem in ieder geval de groetjes en als hij vader is geworden, feliciteer ze van ons. Nog heeeel veeeel plezier!!! (zal wel lukken)

Dikke kus van ons

• 19 December 2012 - 11:10

Suus Klootwijk:

Geweldig al die prachtige verhalen!!! Veel plezier in Thailand en hele fijne kerstdagen gewenst door Ton en Suus. Ga zo door met schrijven, je staat nog steeds in mijn testament!!!